Forum uzi trucks Strona Główna uzi trucks
Zdjęcia truków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mercedes-Benz Actros MPII

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum uzi trucks Strona Główna -> Opinie na temat tirów oraz naczep
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pcpuzi
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PoLsKa

PostWysłany: Czw 19:50, 01 Cze 2006    Temat postu: Mercedes-Benz Actros MPII

Ciężarówką roku został Mercedes-Benz Actros. Jest to nowe wcielenie najcięższego pojazdu tej firmy. Model ten został zaprezentowany na międzynarodowej wystawie IAA w Hanowerze w 2002 roku i jest już obecny na polskich drogach.
Samochód ten budowany jest głównie jako ciągnik siodłowy, ale występuje też jako pojazd solowy (kabina z ramą do dowolnej zabudowy), oraz jako uterenowiona wywrotka.
Kabiny kierowcy mają sześć wersji, również rozstaw osi można wybrać z pośród 12 wymiarów. Rama posiada otwory technologiczne i przy różnych wariantach zabudowy nie wymaga wiercenia otworów (spawanie ramy, czy do ramy pojazdu ciężarowego jest obecnie zabronione przez producentów ze względu na plastikowe przewody instalacji pneumatyczne i zmianę wytrzymałości konstrukcji). Rama nowego Actrosa ma inną zabudowę od dotychczasowych modeli, skrzynkę z akumulatorami przeniesiono z lewej strony ramy na koniec za most napędowy, gdzie do tej pory był tylko jeden zbiornik powietrza. Dodatkowo w ramie umieszczony został zespół osuszający sprężona powietrze i zawory: czteroobwodowy bezpieczeństwa oraz sterowania naczepą/przyczepą. Ponieważ tylny most zawieszony jest na dwóch miechach pneumatycznych wszystko to pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni do zabudowy ramy, na przykład na zastosowanie zbiorników paliwa do 1400 litrów pojemności.
Zmiany obejmują też tylny most HL 6, który ma obudowę z blachy tłoczonej i jest lżejszy od mostu z obudową żeliwną o 90 kg. Podzespół ten był wcześniej zastosowany w modelu Axor, który już opisywałem. Dodatkowo opcjonalnie można zamówić pojazd z tylnym mostem pozwalającym na używanie pojedynczych kół o szerokich oponach 495 / 45R / 22,5. Z jednej strony zmniejsza to wagę pojazdu, z drugiej zaś powoduje mniejsze opory toczenia co w rezultacie przekłada się na zużycie paliwa. Jednak do tej pory nie spotkałem takiego rozwiązania i w Polsce i na drogach UE.
Do napędu w nowym Actrosie tradycyjnie zastosowano silniki widlaste. Są to dwie jednostki o sześciu i ośmiu cylindrach. Pierwszy występuje w pięciu wersjach od 235 kW / 320 KM do 335 kW / 456 KM. Drugi w trzech od 370 kW / 503 KM do 425 kW / 578 KM. Silniki spełniają surowe normy euro 3 dotyczące hałasu i emisji spalin.
Zewnętrznie pojazd przeszedł niewielkie kosmetyczne zmiany, a najłatwiej zauważalna jest zmiana reflektorów, które można zamawiać w wersji ksenonowej i użebrowanie wlotu powietrza. Pozostałe szczegóły takie jak nowy zderzak, deflektory boczne, troszeczkę zmieniony kształt całej kabiny, wymagają uważnego przyjrzenia się i nie dla wszystkich są widoczne.
Wnętrze kabiny też zmieniło się w niewielkim stopniu. Największym zmianom uległy schowki, których pojemność wzrosła prawie dwukrotnie. Jest obecnie więcej wariantów zabudowy wnętrza od „single cab”, gdzie można zrezygnować z fotela pasażera do „megaspace” z płaska podłogą dla dwóch kierowców. Ciekawostką jest, że zarówno łóżko jak i materace na łóżkach otrzymały certyfikat potwierdzający jakość stowarzyszenia „Zdrowe Plecy”, choć ja nie widzę znaczącej różnicy między obecnymi i starymi wersjami.
Nowy Mercedes Actros zastąpił stary model głównie, aby wypełnić normy euro 3 (dużo niższe opłaty drogowe oraz ułatwiony wjazd do Austrii i Włoch na karnecie CEMT dla przewoźników spoza UE). Dodatkowo wykorzystano doświadczenia z innych modeli (Axor) i delikatnie odnowiono całość. Jednak czas na poważne zmiany jeszcze nie nadszedł.
Actros wyprzedził w konkursie Truck of the Year 2004 nowe Iveco EuroCargo. W tym wypadku zawiodła metoda marketingowa, która dała tak dobre rezultaty w przypadku Iveco Stralis: wiosna premiera, lato i jesień intensywna promocja, zima wybór ciężarówki roku.










Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edter




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 7:33, 14 Sty 2007    Temat postu:

wow realy hot! Very Happy Wink Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Edter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mopoenceder66




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:26, 14 Sty 2007    Temat postu:

and more... Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Mopoenceder66


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abader76




Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:39, 16 Sty 2007    Temat postu:

hot! Very Happy Wink Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Abader76


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abpotard




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:18, 17 Sty 2007    Temat postu:

yeaaah Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Abpotard


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anedmopoence21




Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:51, 19 Sty 2007    Temat postu:

hot! Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Anedmopoence21


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abanedbas8




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:44, 20 Sty 2007    Temat postu:

wow Very Happy Wink Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Abanedbas8


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adderup7




Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:30, 22 Sty 2007    Temat postu:

superb! Smile Wink Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Adderup7


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edencehader21




Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:15, 24 Sty 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eredencetard




Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:59, 26 Sty 2007    Temat postu:

hot! Very Happy Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Eredencetard


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum uzi trucks Strona Główna -> Opinie na temat tirów oraz naczep Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin