Forum uzi trucks Strona Główna uzi trucks
Zdjęcia truków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co sądzicie o nowoczesnej naczepie typu MEGA firmy FLIEGL?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum uzi trucks Strona Główna -> Opinie na temat tirów oraz naczep
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pcpuzi
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PoLsKa

PostWysłany: Pon 20:57, 29 Maj 2006    Temat postu: Co sądzicie o nowoczesnej naczepie typu MEGA firmy FLIEGL?

Naczepy typu MEGA są coraz częściej spotykane na naszych drogach. Można nimi wozić ładunki kubaturowe i normalne, są poprostu bardziej wszechstronne.


Chcąc wykorzystać w maksymalnym stopniu przestrzeń ładunkową, konstruktorzy będąc ograniczeni wymiarami zewnętrznymi pojazdów stosują różne sposoby zwiększania pojemności skrzyń ładunkowych. Jednym z nich jest maksymalne obniżenie podłogi przez zastosowanie ogumienia niskoprofilowego, mniejszych kół, niższego zawieszenia i niższej ramy. Pozwala to na osiągnięcie wysokości skrzyni ładunkowej do 3 metrów. Oczywiście naczepa tak wymaga odpowiedniego ciągnika siodłowego. Każdy producent pojazdów ciężarowych obecny na rynku oferuje ciągnik przeznaczony to tego rodzaju naczep. Firma w której pracuję zakupiła w niemieckiej firmie FLIEGL trzy takie naczepy typu „firanka”. FLIEGL jest stosunkowo nową firmą, mniej znaną i co za to idzie mniej renomowaną. Główny zakład produkcyjny mieści się na terenie dawnego DDR w mieście Tripis koło Gery. To wszystko odbija się na niższej cenie.
Naczepy typu MEGA są bardziej wszechstronne, można nimi przewozić zwykłe ładunki, nie tracąc na ładowności, jednocześnie można ładować towary gabarytowe, czy wysokie do trzech metrów elementy. Największa przewaga naczepy MEGA z jaką się spotkałem to ładunek kuchenek: na zwykłą naczepę wchodzi dwie warstwy po 80 w sumie 160 sztuk, natomiast na naczepę typu MEGA trzy warstwy czyli 240 sztuk. Jednak oprócz zalet zestawy MEGA mają również wady. Nie wszystkie rampy przystosowane są do załadunku pojazdów o tak niskiej podłodze, a regulacja wysokości zawieszeniem pneumatycznym może nie wystarczyć. Również przejazdy przez zagłębienia, czy garby mogą być dla tych pojazdów przeszkodą nie do przebycia. Ciągniki przystosowane do ciągnięcia naczep MEGA oprócz tego, że ma niesłychanie niskie zawieszenie, elementy zawieszenia są kilkanaście centymetrów nad podłożem, są wyposażone w niskie siodła o ograniczonym kącie przechyłu. Więc gdy zestaw przejeżdża przez nierówność gdzie ciągnik i naczepa są pochylone wobec siebie pod za dużym kątem może dojść do wyrwania sworznia królewskiego (głównego) w naczepie.
Naczepy FLIEGL o symbolu SDS 350 wyposażone są w osie SAF zawieszonymi na poduszkach powietrznych z wentylowanymi hamulcami tarczowymi. ABS działa oczywiście tylko na środkową oś. Na koła założone zostały opony bezdętkowe o wymiarze 385 / 55 R 19,5 firmy CONTINENTAL. Pod naczepa znajdują się kosze na dwa koła zapasowe, więc można tu również umieścić koło od ciągnika jeżeli jego zbiorniki na paliwo są większe niż 730 litrów.
Wysokość wewnątrz naczepy wynosi 3 metry, jednak podłużnice po której przesuwa się boczna kurtyna i otwierany dach ogranicza wysokość załadunku z boku do 2, 92 metra. I na to znalazło się rozwiązanie: naczepa ma unoszony mechanicznie dach o 30 centymetrów na czas załadunku. Podłoga jest zrobiona z tekstolitu i ma po 14 haków do mocowania ładunku mocowania po jednej stronie. Na każde przęsło między przesuwanymi słupkami pionowymi, a jest ich cztery po jednej stronie, producent daje tylko po dwie drewniane deski choć jest miejsce na pięć sztuk.
Na wewnętrznej stronie bocznej osłony przed wjechaniem pod naczepę umieszczono kliny do zabezpieczania zestawu. Naczepę można ustawić na nogach podnoszonych mechanicznie dwoma prędkościami firmy JOST. Producent do każdej naczepy daje skrzynkę na wyposażenie do zamocowania według własnego uznania, jednak trzeba to wynegocjować.
Właściwości techniczne tych naczep nie odbiegają od właściwości pojazdów renomowanych firm, choć niedługo to sprawdzimy, bo na dniach firma zakupi podobna naczepę firmy KRONE, jednak prawdziwą ich wartość poznamy dopiero po dłuższym okresie użytkowania.
Dane techniczne: naczepa MEGA FLIEGL
typ / rok produkcji: SDS 350 / 2004
producent: MBFL Fliegl GmbH Oberpollnitzer Strasse 8 D-07819 Triptis
liczba osi / kół: 3 / 6
długość w mm: 13 830
szerokość w mm: 2 550
wysokość w mm: 4 000
masa własna w kg: 6 700
dopuszczalna masa całkowita w kg: 34 000
dopuszczalne maksymalne naciski na pszczególne osie w kN: 1: 80, 2: 80, 3: 80
Maksymalny nacisk na siodło w kg: 11 000
rozmiar ogumienia: 385 /55 R 19,5
rozstaw osi w mm: 6 250 + 1 360 + 1 360
rozstaw kół w mm: 2 040

Dane pochodzą z wyciągu ze świadectwa homologacji i mogą różnić się od danych producenta, na przykład pojazd jest konstrukcyjnie przystosowany do maksymalnego nacisku na każdą oś 110 kN. Wartość tą ograniczają polskie przepisy. Zdjęcia naczepy dodam 1 czerwca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pcpuzi
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PoLsKa

PostWysłany: Czw 19:31, 01 Cze 2006    Temat postu: zdjęcia


prosto z trasy

sterowanie zawieszeniem

niskoprofilowe ogumienie

Osłona boczna z koszami na koła zapasowe

Miejsce umieszczenia klinów

wnętrze

rozsuwany dach
[img]http://www.vivanco.pl/ac/cyryl/prezentacje/naczepa%20megajumbo%20Fligl/54.jpg\[/img]
Naczepa załadowana towarem do wysokości 2 metrów

Tarcza hamulca i zawieszenie na poduszkach pneumatycznych

Mechanizm naciągu bocznej kurtyny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ermopoup10




Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 2:39, 11 Sty 2007    Temat postu:

yeaaah Very Happy Wink Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Ermopoup10


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poter




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:12, 14 Sty 2007    Temat postu:

wow Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Poter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adterdick




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:32, 14 Sty 2007    Temat postu:

hot! Razz Razz
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Adterdick


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abpotard




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:16, 17 Sty 2007    Temat postu:

check this too Razz Razz
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Abpotard


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abdicktardup5




Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:39, 21 Sty 2007    Temat postu:

amazing! Smile Wink Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Abdicktardup5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eredencetard




Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:01, 26 Sty 2007    Temat postu:

superb! Smile Wink Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Eredencetard


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aned




Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:12, 27 Sty 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tensterupdick7




Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 2:59, 29 Sty 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aberjoha




Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:38, 31 Sty 2007    Temat postu:

hot! Very Happy Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, Aberjoha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum uzi trucks Strona Główna -> Opinie na temat tirów oraz naczep Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin