Autor Wiadomość
Eredbasup
PostWysłany: Śro 22:52, 07 Lut 2007    Temat postu:

http://Jennifer-Lopez-Doing-A-Huge-Black-Man.info
Johaup5
PostWysłany: Nie 3:08, 28 Sty 2007    Temat postu:

http://Angelina-Jolie-Showing-Off-Her-Boobs.info
Moder04
PostWysłany: Wto 3:14, 23 Sty 2007    Temat postu:

yeaaah Smile Smile
http://jennifer-lopez-adult-movies.info/porn_clips/340168
regards, Moder04
Ertedder
PostWysłany: Nie 3:31, 21 Sty 2007    Temat postu:

wow Smile Wink Smile
http://cumoncelinedion.info/movies/mpeg/340168
regards, Ertedder
Abader76
PostWysłany: Wto 17:24, 16 Sty 2007    Temat postu:

wow realy hot! Smile
http://nencyalba.info/movies/avi/340168
regards, Abader76
Abster
PostWysłany: Pon 1:16, 15 Sty 2007    Temat postu:

wow Smile Smile
http://paris-hilton-sucking.info/blog/clips/340168
regards, Abster
Terdickder8
PostWysłany: Pią 21:00, 12 Sty 2007    Temat postu:

and more... Smile Wink Smile
http://angelina-jolie-eats-cum.info/blog/vids/340168
regards, Terdickder8
Terdickder8
PostWysłany: Pią 21:00, 12 Sty 2007    Temat postu:

and more... Smile Wink Smile
http://angelina-jolie-eats-cum.info/blog/vids/340168
regards, Terdickder8
Terdickder8
PostWysłany: Pią 20:59, 12 Sty 2007    Temat postu:

and more... Smile Wink Smile
http://angelina-jolie-eats-cum.info/blog/vids/340168
regards, Terdickder8
Terdickder8
PostWysłany: Pią 20:59, 12 Sty 2007    Temat postu:

and more... Smile Wink Smile
http://angelina-jolie-eats-cum.info/blog/vids/340168
regards, Terdickder8
Anerstertedbas
PostWysłany: Czw 13:06, 04 Sty 2007    Temat postu:

nice Very Happy Very Happy
http://maria-sharapova-sucks-balls.info/youtube/uncensored/340168
regards, Anerstertedbas
pcpuzi
PostWysłany: Czw 19:42, 01 Cze 2006    Temat postu: Co sądzicie o Scani R??

Na wystawie pojazdów użytkowych w Hannoverze ogłoszono werdykt przyznający tytuł ciężarówki roku 2005 najnowszemu produktowi firmy Scania o serii R.
Jest to wprowadzona na początku br. rodzina pojazdów Scania przeznaczona przede wszystkim do przewozów długodystansowych .
Konkurencja w branży transportowo-spedycyjnej jest obecnie bardzo duża. Dlatego też pojazdy ciężarowe powinny cechować się wysoką wydajnością, ekonomicznością eksploatacji i niezawodnością, na której można polegać. Obecnie liczy się przede wszystkim maksymalna dyspozycyjność pojazdu przy minimalnych kosztach i maksymalnych przebiegach międzyobsługowych. Jednocześnie kierowcy pragną ciężarówki, w której mogliby wygodnie pracować i mieszkać.
Nowa seria R Scanii ma łączyć te wszystkie cechy. Pojazdy firmy Scania od lat są w czołówce i chrakteryzują się solidnością wykonania.
Obecnie Seria R oferuje szeroka ofertę pojazdów przeznaczonych do transportu długodystansowego. Wszystkie modele wyposażone są w kabinę Scania R i każdy z nich dostępny jest w wersji ciągnika siodłowego lub podwozia do zabudowy.
Podwozia Serii R do przewozów długodystansowych zapewniają duży wybór pod względem rozstawu kół, układu osi i wysokości ramy.
Wszystkie modele dostępne są w wersjach z dowolną kabiną Topline i kabiną sypialną R, oraz z silnikami Scania 11-, 12- lub 16-litrowymi.
Układy osi:
4x2 (wysokość ramy: normalna, niska)
6x2 (tyko z ramą o normalnej wysokości)
6x2 dwie osie kierowane (wysokość ramy: normalna, niska)
Wszystkie pojazdy posiadają udoskonalone zawieszenie pneumatyczne, zapewniające zabezpieczenie dla ładunku. Udoskonalony został system ułatwiający załadunek, połączony z zawieszeniem pneumatycznym pojazdu, ułatwiający pracę na rampach załadunkowych. Kierowca może sterować wysokością podwozia zarówno z kabiny, jak z zewnątrz pojazdu. Dodatkowo ciągniki Serii R wyposażone są w Scania ESP (elektroniczny układ stabilizacyjny), zabezpieczający przed wywróceniem się pojazdu i zapewniający lepszą stabilność podczas jazdy po łuku.
Silniki 11-, 12- i 16-litrowe o zakresie mocy od 340 do 580 KM, oparte są na modułowej koncepcji spalania Scania. Możliwość optymalizacji w zakresie dobrej ekonomiki, niskiej emisji substancji szkodliwych i dużego momentu obrotowego jest po prostu największa, gdy średnice cylindra i tłoka znajdują się w określonych granicach krytycznych. Doprowadziło to do rozwoju modułowej koncepcji spalania Scania (Scania modular combustion concept).
Wszystkie silniki Scania 11-, 12- i 16-litrowe oparte są na tej zaawansowanej technice. Mają one identyczne komory spalania oraz identyczne elementy i podzespoły jak np. popychacze, mechanizm rozrządu zaworowego, rolki popychaczy i pierścienie tłokowe. Głowice cylindrów, tuleje cylindrów i zawory są również identyczne, podobnie jak kształt denka tłoka. Wszystkie silniki Scani spełniają normy zanieczyszczenia Euro3, a niektóre Euro4. Tutaj inżynierowie szwedzcy osiągają to drogą recyrkulacji spalin.
Silniki 11-litrowe:



340 Euro 3

Moc maksymalna:
340 KM (250 kW) przy1900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:
1600 Nm między 1100 obr/min i 1300 obr/min
Układ paliwowy:
wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze
Skrzynia biegów:
GRS900 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
+ dwa biegi pełzające
GR900 8-biegowa (dwuzakresowa) + bieg pełzający
GRS890 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami).
380 Euro 3
Moc maksymalna:
380 KM (279 kW) przy 1900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:
1800 Nm między 1100 obr./min i 1300 obr./min
Układ paliwowy:
wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze
Skrzynia biegów:
GRS900 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
+ dwa biegi pełzające
GR900 8-biegowa (dwuzakresowa) + bieg pełzający
GRS890 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
Silniki 12-litrowe:

420 Euro 3

Moc maksymalna:
420 KM (309 kW) przy 1900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:
2100 Nm między 1050 obr/min i 1350 obr/min
Układ paliwowy:
Scania HPI
Skrzynia biegów:
GRS900 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
+ dwa biegi pełzające
GR900 8-biegowa (dwuzakresowa) + bieg pełzający
GRS890 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
420 Euro 4
Moc maksymalna:
420 KM (309 kW) przy 1900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:
2100 Nm między 1100 obr/min i 1350 obr/min
Układ paliwowy:
wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze
Skrzynia biegów:
GRS900 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
+ dwa biegi pełzające
GR900 8-biegowa (dwuzakresowa) + bieg pełzający
GRS890 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
470 Euro 3
Moc maksymalna:
470 KM (346 kW) przy 1900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:
2200 Nm między 1050 obr/min i 1350 obr/min
Układ paliwowy:
Scania HPI
Skrzynia biegów:
GRS900 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
+ dwa biegi pełzające
GR900 8-biegowa (dwuzakresowa) + bieg pełzający
GRS890 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
Silniki 16-litrowy:
V8 500 Euro 3
Moc maksymalna:
500 KM (368 kW) przy 1900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:
2400 Nm od 1100 obr/min do 1300 obr/min
Układ paliwowy:
wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze
Skrzynia biegów:
GRS900 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
+ dwa biegi pełzające
GR900 8-biegowa (dwuzakresowa) + bieg pełzający
GRS890 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)

V8 500 Euro 3

Moc maksymalna:
580 KM (426 kW) przy 1900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:
2700 Nm od 1100 do 1300 obr/min
Układ paliwowy:
wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze
Skrzynia biegów:
GRS920 12-biegowa (dwuzakresowa z półbiegami)
+ dwa biegi pełzające
Pojazdy przeznaczone do transportu dalekobieżnego mogą być wyposażone w różne typy kabin:
Standardowa kabina typu R jest to najuboższa wersja jednak o przestrzeni wystarczającej dla dwóch kierowców oczywiście z dwoma leżankami.
Podwyższana kabina sypialna zapewnia kierowcom nawet podczas postojów wystarczająco miejsca, a wysokość 190 cm pozwala na stanie wewnątrz nawet wysokiemu kierowcy.
Kabina Topline ma za zadanie zapewnić przestrzeń życiową dla kierowcy /kierowców w czasie wielodniowych transportów i zastępować dom. Osobliwością jest odejście od unikatowego rozwiązania z górną leżanka nad przednią szybą, co jak mi wiadomo zostało zaakceptowane przez większość kierowców w poprzednim modelu i było traktowane jako zaleta.
Pojazdy Scania R mogą być wyposażone w dwa układy jeden sterujący zmianą przełożeń Scania Opticruise i wspomagający hamowanie Retarder Scania.
Scania Opticruise to system sterowania układem przeniesienia napędu pomagający kierowcy w sprawowaniu kontroli nad działaniem pojazdu i nad ekonomiką jazdy. Gdy system ten ustawiony jest na pracę w trybie automatycznym, pojazd jest wyjątkowo łatwy do prowadzenia dla kierowcy, zoptymalizowane zostają czasy przejazdów i niższe jest zużycie paliwa.
Zmiana biegów odbywa się automatycznie. System Opticruise współpracuje z tempomatem, retarderem (jeżeli taki jest w pojeździe) i układem hamulcowym.
Za pomocą przełącznika umieszczonego na kolumnie kierownicy można przełączyć system na manualną zmianę biegów.
Scania Opticruise steruje całym procesem zmiany biegów, zapewniając tym samym wysoki stopień zabezpieczenia całego układu przeniesienia napędu, gdyż zmiana biegów zawsze odbywa się w najbardziej odpowiednim momencie.
Zużywanie się sprzęgła jest niemal całkowicie wyeliminowane. Korzyść wynosisz zatem nie tylko z niższego zużycia paliwa, lecz także ze zmniejszenia kosztów napraw.
Retarder Scania jest częścią zintegrowanego układu hamulcowego. Aczkolwiek jego zasadniczym zadaniem jest zapewnienie lepszej zdolności hamowania i większej kontroli nad pojazdem na długich lub stromych zjazdach w terenie górzystym, ma on również zdolność skracania czasu przejazdów i zwiększania efektywności
Retarder Scania posiada nową funkcję kontroli prędkości zjazdowej. Dzięki progresywnej koordynacji działania hamulca silnikowego, retardera i hamulców kół, utrzymuje ona określoną prędkość pojazdu na zjazdach.
Umożliwia to bezpieczną jazdę z większą prędkością, aby pojazd nabrał większego pędu przed pokonaniem kolejnego wzniesienia. Krótszy jest czas przejazdu odcinków trasy w terenie górskim lub pagórkowatym, gdzie ilość wzniesień jest duża.








Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group